4/18/2017

5 CIEKAWOSTEK ZE ŚWIATA KTÓRE ZAOBSERWOWAŁAM

Świat składa się z wielu państw, wielu kultur i wielu przeróżnych języków, które z wieku na wiek ulegają lekkiej modyfikacji. Każdy z nas jest inny, mówię tu o wnętrzu człowieka, a także o jego zewnętrznych cechach. Co kraj to obyczaj - mówią, ale także można tu powiedzieć o stylu życia ludzi. Podróżując po świecie, zdążyłam zauważyć pewne cechy, które są charakterystyczne dla pewnych nacji. A więc sprawdźmy czy Ty również zauważyłeś to co ja :)

FRANCJA

Francja słynie z wielu atrakcji turystycznych, pięknych widoków z wysokich Alp czy widocznej i charakterystycznej polityce multi-kulti.
Jednak skupmy się na meritum, a mianowicie na francuskim pieczywie.

Znalezione obrazy dla zapytania pieczywo francuskie
Zdjęcie: Chavroux

Uwielbiam, uwielbiam i jeszcze raz uwielbiam. Jest to (jak dla mnie) najlepsze pieczywo jakie kiedykolwiek jadłam. Oczywiście, nasze pieczywo w Polsce jest jednym z lepszego pieczywa w Europie. Jednak po jednym dniu lub dwóch, pieczywo staje się nieświeże w przeciwieństwie do francuskiego. Nawet po kilku dniach jest on podobnie chrupiący i smakuje niesamowicie. Polecam wszystkim podróżującym ;) Pamiętajcie jeszcze o bułeczkach z czekoladą w środku - mega!

NIEMCY

Pomimo historii, jaka nas łączy z Niemcami, nie powinniśmy mieć wrogiego nastawienia. Bowiem ludzie tam są naprawdę przemili, a wspomnienia należy odłożyć na bok.
Tam nie ma ludzi lepszych i gorszych. Wszyscy są tacy sami, i każdy darzy się wzajemnym szacunkiem. Są też oni bardzo pomocni. Uzyskałam pomoc nie od jednego Niemca, i bardzo szanuję ten gest.

Znalezione obrazy dla zapytania niemiec z piwem
Oktoberfest, Monachium
Niestety jednak trzeba uważać na Polaka w Niemczech. Bo Polak Polakowi chce jak najgorzej... niestety, taka nasza mentalność...

HISZPANIA

Jeśli chcemy wybrać się na wycieczkę do Hiszpanii, koniecznie musimy zaopatrzyć się w słowniczek hiszpański. Tam, rzadko kiedy można spotkać osobę mówiącą w języku angielskim. Nawet młodzi ludzie nie mówią, bądź mówią łamanym językiem. I nie jest to wcale spowodowane brakiem chęci u Hiszpanów, ale braku edukacji w tym kierunku.

Podobny obraz
Hiszpanie tańczący Flamenco

Raz, będąc ze znajomymi, szukaliśmy drogi do morza. 30 minut zajęło nam znalezienie osoby która mówiła po angielsku. Była to dosyć młoda dziewczyna, która studiowała anglistykę ;)

CHINY

A mianowicie Chińczycy, którzy są uśmiechnięci non-stop i (pewnie większość z Was to zauważyła) non-sto chodzą z telefonami w górze cykając zdjęcia bądź kręcąc filmiki. Wiadomo, robimy zdjęcia aby zapamiętać te widoki jakich możemy już nigdy więcej nie zobaczyć na żywe oczy. Dlatego też prawie każdy robi zdjęcia. Ale jeżeli spojrzymy na Chińczyków, oni więcej czas robią zdjęcia niż ich nie robią ;)

Znalezione obrazy dla zapytania chinese people with phones


ZEA

Na koniec krótka ciekawostka, która odbiega trochę od głównego tematu. ZEA, czyli Zjednoczone Emiraty Arabskie. Otóż mają oni największą przewagę mężczyzn nad kobietami w społeczeństwie. Średnio na 100 kobie przypada 219 mężczyzn, czyli na jedną kobietę przypada ok. 2,19 mężczyzn. Dziewczyny, któraś chętna? ;)

A czy Wy zaobserwowaliście podobne rzeczy? Czy może inne ciekawe cechy?

12 comments:

  1. Ja jedna przypadam na mojego męża - też jednego i taki układ mi odpowiada ;)

    ReplyDelete
  2. To wspaniałe, że mamy tyle kultur, taką różnorodność :)
    Fajnie odkrywać takie ciekawostki, lokalne smaki i nie tylko.
    Pozdrowionka serdeczne! :)

    ReplyDelete
  3. Nawet nie wiedziałam że u Hiszpanów jest tak słabo z językiem angielskim :)

    ReplyDelete
  4. Słyszałam, że Hiszpanie po angielsku nie za bardzo i jeśli ktoś mówi w stopniu podstawowym to jest uznawany za nie wiadomo jak znającego język :D Trochę się boję, bo planujemy z chłopakiem wakacje w Hiszpanii, ja się uczę hiszpańskiego, ale jestem dopiero na początku drogi (w wakacje będę musiała porządnie się do tego zabrać), a wyjeżdżamy na własną rękę, więc pracownik biura podróży nam nie pomoże :p

    ReplyDelete
  5. Nice blog :)
    Would you like to follow each other?
    ♥ ♥ ♥ ♥ That's Amore Blog

    ReplyDelete
  6. co kraj to obyczaj :) mam podobne zdanie na temat Niemców ;) mimo ogólnej opinii ja postrzegam ich jako miły, kulturalny naród :)

    ReplyDelete
  7. Co kraj to obyczaj, jak to mówią i oczywiście mówią to z sensem :)
    najpiękniejsze jest to że każde państwo ma swoją kulturę
    a my możemy to wszystko dopiero odkryć.

    ReplyDelete
  8. Co do "polak polakowi" - niestety to smutne, ale i prawdziwe. Jak to sie powiada - co kraj to obyczaj :)
    Sandicious

    ReplyDelete
  9. Norwedzy się nie spieszą :D! co kraj to obyczaj no :D
    Ja myslałam ze Hiszpani są z angielskim za pan brat a tu prosze :D
    http://czynnikipierwsze.com/

    ReplyDelete
  10. Hahahah, dobrze, że mam faceta, inaczej musiałabym jechać do ZEA :DD

    ReplyDelete
  11. Jestem bardzo zdziwiona, że w Hiszpanii nie mówią po angielsku, coś nowego :D Jeżeli chodzi o ZEA, to chyba trzeba się tam wybrać :D

    ReplyDelete
  12. Jadłam francuskie pieczywo i jest mega dobre :) pyszności :)

    ReplyDelete